Vlastnosti dobrého manažéra

Na dnešnom pracovnom trhu je najmä v  moderných firmách a spoločnostiach dopyt najmä po výkonných a rozhľadených manažéroch. Práve od nich sa často očakáva, že zaručia a zabezpečia bezstarostný chod zvereného projektu či samotného chodu spoločnosti. Manažérska stolička vo firme však v mnohých prípadoch očakáva od svojho „majiteľa“ aj rôzne iné predpoklady, ktoré sú bezpochyby potrebné pre stopercentné naplnenie stanovených cieľov a výsledkov. Čo by mal dobrý manažér určite ovládať, a aké sú vlastnosti dobrého manažéra? Skúsime si to zhrnúť a pozrieť sa na to, čo by nemalo žiadnemu manažérovi vo svojej profesii chýbať.

Medzi podstatné vlastnosti dobrého manažéra určite patrí komunikatívnosť. Keďže do náplne jeho práce komunikácia s klientom neodmysliteľne patrí, schopnosť vyjadrovať sa a príjemne vystupovať v akejkoľvek podobe (osobne, emailom, telefonicky) je pri tejto práci vyslovene namieste. Prvý dojem zohráva, nielen v manažérskom svete, dôležitú úlohu, a preto treba na túto vlastnosť vždy dopredu myslieť

Dobré plánovanie prispieva nielen k výkonnej a dobre premyslenej práci, ale taktiež predchádza stresujúcim a vyčerpávajúcim situáciám. Triedenie úloh podľa priority je samozrejmosťou, ktorá prispieva k celkovej efektivite pracovného nasadenia. Netreba však zabúdať na to, že aj pri náročnejších situáciách je najpodstatnejšie zachovať si chladnú hlavu a správať sa podľa najlepšieho vlastného úsudku.

Práca na počítači je dnes úplne bežnou záležitosťou, bez ktorej si nevieme predstaviť fungovanie firmy či obchodnej spoločnosti. Vo worde či exceli dokáže dnes pracovať takmer každý, no nie každý využíva aj nadštandardné možnosti týchto vynikajúcich softvérových pomocníkov. Pokiaľ nie ste riaditeľom spoločnosti alebo aspoň nemanažujete ďalších dvadsať ľudí, ktorí by vám váš projekt vypracovali na vyššej úrovni, ako je tá bežná, bude sa vám kurz pre pokročilých používateľov určite len hodiť.

Sústavné vzdelávanie patrí k výbave každého dobrého manažéra. Akademická zem poskytla základ, no pre osobné, pracovné či kariérne napredovanie je každé ďalšie vzdelávanie sa vo svojom obore zárukou kvalitnej a dobre odvedenej roboty. Spokojní budete nielen vy, ale aj vaši klienti a nadriadení.

 

business-819287_640