Pár rád a tipov, ktoré sa vám zídu pri užívaní predtréningových stimulantov

Každý z času na čas zažíva chvíle, kedy sa mu nechce absolútne nič robiť. Takéto slabšie chvíľky sa vždy objavia aj u tých, ktorí cvičia. Jednoducho absentuje chuť a energia ísť „makať“. A práve na takéto chvíle slúžia predtréningové stimulanty, ktoré vás „nakopnú“ a na tréning sa nakoniec tešíte. V dnešnom článku si prezradíme pár rád a tipov, ako užívať predtréningové stimulanty, aby ich účinky boli, čo najlepšie.

Nalačno, ale nie úplne nalačno

Účinky predtréningových stimulantov sú najúčinnejšie, ak ich konzumujete na prázdny alebo skôr na relatívne prázdny žalúdok. Neznamená to, že nemáte nič nejesť, aby ste mohli vziať stimulant, ale jednoducho nemáte ho užívať, keď ste práve jedli alebo ste ešte plní.

Neprepáliť štart

Aj takto by sa to dalo povedať. Jednoducho, ak začnete užívať predtréningový stimulant, tak nemusíte hneď zo začiatku brať plnú odporúčanú dávku, pretože počiatočné užívanie je sprevádzané najsilnejšou odozvou. Je tak lepšie začať s nižšou dávkou a postupne s klesajúcou odozvou organizmu zvyšovať gramáž dávky až po odporúčanú.

Aj pauzu treba

Po niekoľkých týždňoch užívania predtréningových stimulantov sa odporúča dať si pauzu na niekoľko týždňov, a potom znova pokračovať s ich užívaním. Je to kvôli tomu, že organizmus si časom zvykne a účinky stimulantov už nie sú také silné ako na zažiatku. Od počtu tréningov záleží dĺžka užívania, aj dĺžka prestávky.

Keď pauza neprichádza do úvahy

Alternatívou voči vyššie spomínanej pauze je striedanie užívania predtréningových stimulantov s mierne odlišným, avšak účinným zložením. Kombináciou účinných látok dosiahnete to, že efekt stimulantov bude na tréningu vždy dostatočne silný.

Predtréningové stimulanty nie sú založené na žiadnom placebo efekte, ale ozaj fungujú, len ich treba správne užívať.