Nezabúdajte na dostatočný prísun omega 3 mastných kyselín

sardines-1468422_640

O svoje zdravie je potrebné neustále sa starať. Ak totiž prirátate k rýchlemu životnému štýlu nezdravé jedlo, málo pohybu a veľa stresu, môže to mať o pár rokov na vaše zdravie neblahé následky. Ak nemáte dostatočný prísun potrebných živín do vášho organizmu, môže sa to neskoršie odzrkadliť na vašom pokrivenom zdraví.

Pri otázke doplnkov výživy môžu mnohí namietať a nedať skôr dopustiť na šport, cvičenie a zdravú stravu. Niekedy však všetky tieto veci nestačia na to, aby bol človek zdravý.

Ľudské telo si veľké množstvo potrebných látok nedokáže vyprodukovať samo. Tie musí potom získať zo stravy alebo zo suplementov – doplnkov výživy. Pri niektorých ochoreniach kardiovaskulárneho charakteru, rakovine či rôznych zápaloch je okrem iného aj užívanie tabliet neoddeliteľnou súčasťou života chorých ľudí.

Medzi látky, ktoré telo nedokáže samo produkovať patria aj omega 3 mastné kyseliny. Sú to polonenasýtené mastné kyseliny, ktorých hlavnými zástupcami sú kyselina alfa-linolénová, ktorú nájdete prevažne v rastlinných zdrojoch tukov, v sójovom, ľanovom, orechovom či repkovom oleji. Druhou z omega 3 mastných kyselín je kyselina eikosapentaénová a poslednou je kyselina dokosahexaénová, nachádzajúca sa v mastnejších druhoch rýb ako napríklad losos, makrela alebo sleď. Výživové doplnky vo forme tabliet či kapsúl si ako doplnok stravy obľúbilo mnoho ľudí. V týchto kapsulách sa nachádza rybí olej, ktorý je najbežnejším a najlacnejším zdrojom omega 3 mastných kyselín.

Pozitívne účinky omega 3 mastných kyselín na ľudské telo sú už dávno zaznamenané, tak si spomeňme aspoň niektoré. Zdokumentovaný je najmä ich pozitívny vplyv na činnosť srdca a jeho správne fungovanie. Ďalším z orgánov, ktorý omega 3 mastné kyseliny uvíta pre optimálne fungovanie, je váš mozog. Oceníte ich aj pri problémoch so zrakom.

Aby ste zabezpečili správne fungovanie vášho tela, odporúča sa konzumácia rýb aspoň trikrát týždenne. Pokiaľ však nepatríte k ich veľkým milovníkom, môžete si hladinu omega 3 zvýšiť užívaním vhodných výživových doplnkov.