Ako má vyzerať dobrý leták

Ako má vyzerať dobrý leták

Pravidelne dostávate do schránky letáky, zbežne ich prebehnete a vyhodíte do krabice so slovami, bože to sú hrozné a otravné letáky. No teraz stojíte na druhej strane rieky, a ste to vy, kto potrebuje spraviť leták? Viete, že chcete, aby si ľudia po prvom prezretí povedali, tak toto je zaujímavý, pútavý, efektívny, vtipný, akčný leták. Tak práve v dnešnom článku si povieme ako na to.

Ako prvé, by ste mali popremýšľať o tom, čím môžete vo svojom odbore pomôcť širokej verejnosti. Leták musí v dnešnej dobe dať čitateľovi informáciu, ktorú si bude chcieť doniesť domov, a nie ho vyhodiť do prvého koša, ktorý mu príde pod ruku. Môže to byť citát, rada ako ušetriť (nie zľava – tá dnes nikoho nezaujíma), môže to byť tiež recept, tip ako si urobiť účes do dvoch minút alebo neúplná informácia, ktorú si čitateľ doplní na vašom webe (aby nezabudol názov, vezme ho sebou). Možností je toľko, koľko je odborov.

Ako zaujať?

Najdôležitejšie je, aby leták zaujal na prvý pohľad. Veľký tučný nadpis a originálny obrázok či fotografie urobia svoje. Dôležitá je najmä originalita, vyvarujte sa obrázkom, ktoré sú bežné, ktoré môže použiť na letáky ktokoľvek. Wordovské cliparty dnes už patria do múzea k dinosaurom.

Aké fonty použiť?

Pre nadpis letáku sú vhodné veľké tučné fonty ako Arial Black. Pre obsah  akčného letáku sa pokojne obráťte na klasické fonty ako Arial, Times New Roman, Verden alebo Tahoma. Sú to overené fonty, ktoré sa výborne čítajú. Veľkosť písma nastavte medzi 10 – 14.Neprežeňte to s kreativitou, akčný leták nie je abstraktný obraz.

Správna veľkosť

Zvážte aký rozmer letáku sa hodí najviac, nemal by byť väčší ako A4 (to sú už plagáty). Letáky A4 sú vhodné na nástenky alebo do reklamných zakladačov. Pre letáky rozdávané do rúk alebo poštových schránok sa viac hodia rozmery A5 a A6 (tiež zníži náklady).

Dnes nie je vôbec jednoduché vytvoriť leták, ktorý by zaujal spomedzi kopy ostatných, a neskončil v koši. Ak, však budete postupovať pri tvorbe letáku podľa týchto rád, výsledkom by mal byť pútavý leták.