5 zázračných potravín na rast svalov

70% úspechu pri cvičení a chudnutí má strava. V supermarkete je dnes veľké množstvo potravín, ktoré môžete rozdeliť do dvoch základných skupín. A to na dobré a zlé potraviny. Samozrejme je jasné, že máme obmedziť konzumáciu tých zlých potravín na minimum, ale keď si chceme vybrať tie najlepšie potraviny, čo najčastejšie a s ohľadom na náš športový cieľ, je to už ťažšia úloha. Prinášame vám zoznam tých ,,lepších” potravín, ktoré majú vysoký podiel bielkovín, proteínov na rast svalov. Mali by ste zvýšiť konzumáciu nasledujúcich potravín:

1. Vajíčka

Vajíčka sú perfektným zdrojom bielkovín. A to aj napriek veľkému množstvo choresteloru, pre ktorý ste sa možno vajíčkam vyhýbali.  V skutočnosti obsahuje len „dobrý“ cholesterol plný benefitov ako udržiavanie hladiny testosterónu a integritu membrán svalového vlákna.

2. Losos

Losos je vhodná potravina na obed, alebo večeru. Dokáže skvelo zasýtiť a je bohatý na esenciálne omega 3 mastné kyseliny. Omega-3 sa premieňajú na prospešné prostaglandíny, hormonálne látky podporujúce početné procesy v organizme.

3. Hovädzie mäso

Hovädzie mäso je druh mäsa ktorý, obsahuje najviac bielkovín, cholesterolu a saturovaného tuku, ktoré udržujú zvýšenú hladinu testosterónu. Obsahuje CLA, zdravý tuk bol v mnohých nespočetných klinických štúdiách jeho pomoc pri odbúravaní telesného tuku a zároveň budovania svalovej hmoty a sily zároveň.

4. Špenát

Špenát je zelenina ktorú môžete jesť počas celého dňa bez toho, aby ste sa báli či to bude mať na vašu postavu nejaký vplyv. Špenát nepodporuje zdravie len vysokým obsahom antioxidantov, ale obsahuje aj látky vplývajúce na rast svalov a ich silu.

5. Brokolica

Brokolica obsahuje fytochemikálie, ktoré sa premieňajú na iné prírodné látky nazývané diindolymetan, ktorý znižuje silu estrogénov tým, že ich zmení na mäkšie varianty v pečeni. To napomáha znižovať nežiadúce efekty estrogénu (priberanie tuku a vody) a zvýrazní anabolické efekty testosterónu (svalová sila a vytrvalosť).